Deze drie zaken MOET u op orde hebben!

1) Zorg voor een echt naadloze integratie tussen website en cursusadministratie

 Een naadloze integratie gaat overigens verder dan alleen tonen aanbod en wegschrijven inschrijving. We hebben het hier over een intelligente koppeling die dubbelingen voorkomt, niet alleen uitvoeringen toont, maar ook prijzen, data, tijden, locaties. Opleidingen die niet meer actief zijn worden automatisch verwijderd. Cursisten kunnen zich niet dubbel inschrijven en contactpersonen krijgen de mogelijkheid om kandidaten te selecteren uit hun eigen medewerker pool. Dit gaat dus wat verder dan ‘een koppeling met de website’ (die vraag wordt namelijk vaak gesteld in plaats van wat die koppeling in moet houden!).

2) Automatiseer veel voorkomende handelingen

Deelnemers inkloppen, aanwezigheid bijhouden, presentielijsten draaien, roosterwijzigingen communiceren, diploma’s genereren en opsturen, en veel voorkomende handelingen moet u automatiseren. Dus geen 2 FTE besteden aan dom klopwerk, maar die FTE’s besteden aan service en sales. Met één druk op de knop alle deelnemers een mail sturen in plaats van 10 cursisten individueel een mail sturen om er achteraf achter te komen dat die ene die geannuleerd had nu per ongeluk ook een mail ontvangen heeft.

3) Optimaliseer uw marketing strategie

Natuurlijk maakt u netjes elke maand 500 euro over naar Google voor Adwords en om beter gevonden te worden op de trefwoorden die uw concurrent ook gebruikt. En u roept naar uw leverancier dat de website Responsive en SEO friendly moet zijn. Maar is dat de beste strategie? Is het niet beter om dat geld te steken in het verbeteren van de contacten met bestaande relaties om herhaalverkopen te verbeteren? Het kost meer werk om nieuwe klanten binnen te halen dan bij bestaande klanten nieuwe omzet te genereren.  Of misschien moet u wel netwerken, op beurzen staan of een periodiek blad uitbrengen. We zien te vaak om ons heen dat de marketingstrategie overgelaten wordt aan starters of losse personen binnen een bedrijf, terwijl marketing als een lifeline door de organisatie moet stromen.

En als u deze drie optimaal ingericht heeft kunt u werken aan een perfecte mobile strategie, een uitgebreid klantportaal, online evaluaties, digitaal factureren en ga zo maar door, en dat kan allemaal met de opleidingssoftware en klantportalen van WebConnect :-)

Oh ja, ik las ergens op Internet dat als je wilt dat een blog gelezen wordt je ofwel in de titel een lijstje moet verwerken (deze zeven filmpjes MOET u gezien hebben of Top vijf redenen voor falende ICT projecten) ofwel over sex moet schrijven, dus ik dacht u drie must haves cadeau te moeten doen.

Twee redenen waarom u deze blog ook over had kunnen slaan:

  1. Het zijn nogal open deuren dat u die drie zaken op orde moet hebben
  2. Er zijn nog 10 zaken die u ook op orde moet hebben, maar daarover een volgende keer meer...